Sunday, February 20, 2011

typography ; ending flash?

assalamualaikum

mungkin kerana kekalahan yang lalu memberi lagi semangat kat aku untuk tolong kanak kanak ribena siapkan animasi ni. hoi hoi, bab intro flash dah siap sekarang ni ending flash pulak yang jadik masalah. kalau boleh yang ending ni aku nak buat la jugak dengan tangan. haha. aku tak maksudkan yang intro flash tuh aku buat yang kaki. cuma..cumaaa...aku nak buat copyright la sikit lah kan, tak kan asyik nak curik idea orang je kan. *pecoh rahsio.. :D
 
ikutkan nak buat typography untuk ending ni, nampak gempak sikit. dan aku memang dah lama berhajat nak cuba cuba buat typography ni. bukan apa, tengok macam menarik je yang orang orang buat. cun kacak dan segala bagai aku rasa. it's cool man. :D asyik tengok orang punya je apa kes kan? nak jugak tengok yang sendiri bikin.

ehem, memandangkan aku dah download seguni software adobe photoshop yang portable punya, memang macam macam ada lah, illustrator, firework, after effect dan segala bagai. maka bertambah la keinginan aku untuk menggeledah software software tersebut. passion, desire, crave. *ape lagi weh? haha.
 
maka maka, sesi meng-search tutorial bermula. macam biasa la kan, uncle google dan aunty yahoo jadik sasaran. aih, kalau aku boleh juling menghadap macromedia flash baru baru ni. agak agak aku boleh buta kot menghadap tutorial tutorial tersebut. rasa macam bodoh pulak. isk3.

dan aku pun tanpa menghiraukan tutorial, aku terus bukak illustrator dan after effect. biasa la kan, aku ni bab bab kerja menggeledah no hal. konsep try and error sentiasa diterapkan dalam pembelajaran. ecece. muntah hijau kot. rasa macam nak give up je buat typography nih. *susa susa aku buat dengan movie maker je. eh kira oke la tu kan. nasib baik aku tak buat dengan microsoft word kan. haha

typography telah jumpa jalan buntu. mungkin aku akan cari lain tak pun, teruskan usaha dengan benda nih. hoho.

p/s ; bajet senang je benda neh.

10 comments:

im just kid? said...

TYPOGRAPHY assignment budak grafik sem lepas kot...

Unknown said...

ouhh..best nya dapat blaja. nak jugak weh..

areh panda ko wak typography neh? huhu..

im just kid? said...

tkdop lah mster pun, industri xblaja pun, tp ado r tgok saem2 buat...

logo 17 red project tu lebey kure ah kot...hee

Unknown said...

ouh..ic ic. xsabba nak blaja ehh.. :D

miss nureen said...

blaja2. pah aja desh2. ;p

Unknown said...

haha, bereh k.een. sharing ish caring. auw*

im just kid? said...

xsaba nk blaja? hahaha, pahni start ngaji bru tau pecoh palo mikir ideation..wakaka~btw, ideation sketches industrial sem nih pun ado la dekat 30-40 keping A3 seminggu, dop ko kejam disitu?

Unknown said...

yo eh? gtu eh? tpi, mace teruja gtu. haha.

kejam? well, ia kejam pada orang yang kejam. >:O

im just kid? said...

tu diplomalah, asasi matrik bla2 tu tak tau lah pulak nguano sep yo ngaji, sem nih sajo pun 2-3 kali doh masuk ute,mggu lepah pun masuk ute pulok kot, g cari subjek matter untuk ideation, debe dop?

Unknown said...

debbe kakloh ah...haha