Tuesday, May 17, 2011

sakit hati

assalamualaikum

saya sangat tertekan. sekian terima kasih =,=
  
ahh, sungguh aku cakap. aku sakit hati. sakit sangat yang teramat.
  
aku sakit hati bila aku tiba rasa kurang keyakinan dalam diri. *overwhelmed by low self esteem* yer sangat terasa rendah diri dan rasa macam. "ahhh, kerdil dan hina nya diri aku" *yer memang kau hina pun. -,-
  
aku sakit hati bila aku tengok duit keluar bagai air keluar mencurah dari paip. >.< walau keluar untuk keperluan bukan untuk kemahuan, tetap aku sakit hati. sebab semua itu punca dari aku.
  
aku sakit hati bila tengok semua status manusia manusia kat fesbuk aku. sakit hati, sejak kebelakangan ini status mereka berunsur unsur result jpa dan mara. >.< *padan dengan muka kau kan. yer! SEMUA SALAH aku.
  
aku sakit hati, bila hari ini tak dapa keluar renion dengan byqie dan denin. ouh, aku sakit hati sangat, sebab mungkin ini dah last day untuk aku berpeluang jumpa dengan byqie, pasal dia dah nak bertolak hari khamis dan dia sangat busy. >.<
   
aku sakit hati bila hari hari tekanan tak pernah surut datang menyembah depan aku. aku sakit hati bila semua tekanan itu memang menekan kan keadaan aku yang sudah tertekan.
  
aku sakit hati bila tiada siapa yang tahu yang aku tertekan. aku sakit hati bila aku terpaksa berlakon tabah. aku sakit hati bila aku terpaksa menangis keseorangan menahan keperitan yang aku cari sendiri. aku sakit hati bila mereka mereka tak dengari tangisan hati aku. >.<
   
aku SAKIT HATI! faham takkkk? FAHAM TAK?
  
ya Allah, tolonglah hamba-Mu ini
sesungguhnya hati ini sangat lemah
untuk hadapi semua ujian ini seorang diri
sungguh ya Allah
diri ini sudah tiada daya.
bantulah hamba-Mu ini
aku perlukan ketenangan
aku perlukan KAU ya Allah
aku perlukan KAU. T.T
 
ketenangan sangat diperlukan.
   
"So, verily, with every difficulty, there is relief," [ Al-Inshirah:5 ]
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya,” [Al-Baqarah:286]
p/s ; selalu mengeluh.

No comments: