Saturday, April 2, 2011

I am the other

assalamualaikum

Alhamdulillah dah masuk bulan april. lama aku menghaibkan diri, bukan aku lari atau bersembunyi. aku hilang mencari ketenangan dalam diri. mencari jawapan pada semua kekalutan yang berlaku. mungkin dulu aku tak sedar semua ini, mungkin dulu aku pandang remeh hal ini. ahhh, biarlah itu dulu.

semua orang bertanya ;

"eis, asal kau diam je dua tiga minggu?"
  
"diam? habis? kau nak suruh aku terpekik pekik ke?"

maaflah kalau jawapan aku macam tak puas hati sikit. haha, wire shock sikit. walau sedang jatuh, aku cuba cari secebis kekuatan dalam diri aku untuk terus bangun untuk hadapi segala benda dihadapan aku. instead of my family, ramai lah yang message bagi semangat, tak kurang juga kata kata sedapkan hati ;
 
"He's got another plan for you, and of course the most great plan." -byqie-
 
"kita merancang, Allah pun merancang. tapi rancangan Allah lebih baik" -adnin-
 
"ada hikmat disebalik yang terjadi." -kakzakiah-
 
"sometimes Allah gave us another way to succsess" -dayah-
 
dan banyak lagi lah. aku tade la down macam ekonomi yang sedang dilanda oleh mesir gara gara rusuhan baru baru ini. tapi, yer la kan. I am human oke.

And never give up hope of Allah's soothing Mercy : Truly no one despairs of Allah's soothing mercy except those who have no faith. [Yusuf: 87]

bila emosi dah stable, pandangan dan pemikiran aku dah terbuka. baru aku nampak jalan aku masih cerah, cuma mendung tanpa sorakan bunga api je la kan. like the others kan?
 
tapi, aku masih dan sentiasa percaya, rezeki Allah sentiasa ada, cuma tunggu kita usaha untuk dapatkan je. sebab Tuhan takkan ubah nasib seseorang itu, melainkan kita yang mengubah diri kita sendiri. :)

Insyallah lagi dua bulan kehidupan baru akan bermula. environment yang sangat berbeza. aku perlu dorongan, semangat, kepercayaan dan peringatan untuk aku terus berjuang.
 
ehem, aku masih seperti dahulu, cuma yang beza adalah semangat dan kesedaran. :) well, I am back.
 
Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope.

 
*give me some sunshine, give me some rain. give me another chance, I wanna grow up once again.* (:

p/s ; Alhamdulillah, I'm home.

 

No comments: