Wednesday, April 27, 2011

it's better

assalamualaikum
 
saya sangat penat hari ini. >.< *ayu je kan ayat aku. oke, memang penat sangat sangat. macam macam lah yang terjadi nya hari ini. kalau memory aku nea macam memory firefox nea dah lama dah aku bukak history delete je apa yang terjadi hari ini.
   
oke, sebelum tuh mesti ada yang tertanya tanya *macam mana kah interview hari ini? haa, tuh lah pandai sangat post pasal dapat interview UTP kan. actually, aku tak pegi pun UTP hari ini. >.< kuciwa gak la pasal takdapat pengalaman interview plus takdapat tengok UTP yang hebbat seperti yang digempar gempurkan oleh mereka mereka yang interview awal dari aku.
  
 kacak kan?
  
mungkin rezeki memang takde kot untuk aku. takde jodoh aku nak jumpa dengan UTP. pagi sabtu baru ini, ayah aku tetiba kena kejarkan ke wad kecemasan HKB. -.-" oke, masa tuh macam mengarut gila kot otak aku berlari berfikir. macam pasrah je kalau apa apa yang jadik.
  
tapi, Alhamdulillah petang sabtu tuh jugak ayah aku dapat keluar wad. pasal keadaan agak stable walaupun muka macam pucat amat. 3 hari kot ayah aku cuti tak pegi keje. hari nie baru dapat pegi keje. tuh pun nampak macam tak larat plus muka still pucat. -.-" get well soon dad.
  
oke, ada kaitan ke cerita ayah aku dengan UTP ni? of course la kan. disebabkan ayah aku tak sihat. maka saia amek tindakan drastik untuk cancel je pegi UTP, walau pade mulanya ayah aku cakap. 
  
"dah ready ke nak interview?" 
  
agak nya ayah aku tak sedar kot dia sakit masa dia tanya tuh. :D oke, tutup cerita UTP tuh, dah takde jodoh la tuh kan plus takde rezeki aku kat sana. *cheer up :)
  
balik kepada cerita kejadian hari ini. ehem, pagi pagi buta lagi aku dah tercongak depan klinik ketereh pasal nak wat medical check up. tunggu punya la lama untuk nurse panggil nama aku. rasa nya nombor giliran aku 14 je kot. *bettak molep wak kijo. dan lepas nurse panggil lantas aku cakap nak wat medical check up. bagai selamba badak air je dia cakap ;
  
"mc takleh wat kat sini, x-ray takde."
  
agaknya kalau aku hilang kesabaran tadi mau nya aku amek jarum cucuk atas dahi nurse tuh. dah la lama nak mampos aku tunggu. apa pun takdapat.
  
aku pun call umi aku yang takleh wat medical check up kat sini. umi aku cakap suruh call ayah aku. kot kot dia free, boleh teman aku pegi HKB. ehem, maknanya terpaksa gak la aku naik bus nak ke bandar. kemain lagi tunggu bus, bayang bayang pun tak nampak. last last aku tahan teksi.
  
masa atas teksi tuh macam lega la sikit pasal dapat duduk. kemain lagi aku berjalan dari klinik ke jalan utama. 20 minit kot. mau nya tak tercabut kaki aku jalan. dok kejap atas teksi, ada pulak penumpang makcik berdaulat mana entah.
  
ya Tuhan, makcik nea tak henti cakap. sampai aku tak larat nak layan. agaknya makcik nea tak letih ke bercakap sampai ke bandar. jauh gila kot 23km >.< kemain lagi makcik tuh mengumpat. tak ingat dunia. tak ingat dunia.
  
sampai kat bandar, janji dengan ayah aku kat klinik bandar depan stadium. masuk je dalam klinik. tengok kat area pemeriksa kesihatan. asal nampak macam bergrill lagi tuh. tengok jam dah kul 11 lebih takkan tak bukak lagi kot time cengini. 
 
rupanya, dah tutup kedai. masalah gila kot klinik nea, macam tak ikhlas je wat keje. start kul 8 habis kul 11. bajet gila kot. banyak nya ujian kesabaran aku hari ini, agak agak kalau aku dalam alam dragon ball, dah lama dah kot aku bertukar jadik super saiyan kelima. mau nya aku bakar klinik tuh. kite bako je!
 
ouh, sangat in vain kerjaan aku hari ini. balik rumah lah jawab dia kan? tapi, ayah ajak aku pegi CIMB bank. ehem, nak bank-in duit. >.< perasaan macam *ouh, Tuhan betulkah tindakan aku ini? adakah ini keputusan dari-Mu atau hanyalah keputusan berteraskan hawa nafsu?
 
pejam mata telan air masa aku kasi seribu tujuh ratus tujuh puluh tiga ringgit malaysia kat akauntan CIMB bank tadi. dan rasa macam nak nangis kot masa ayah aku cakap ;
 
"mesti ayah umi nak letak k'irah kat tempat yang terbaik"
 
sobs, aku memang dah banyak menyusahkan makbapak aku. but, this time I'll try my best. I won't let you down. T.T
 
bak kata abang aku, pejam mata setahun je, jangan nak main ke lain. ingat kita ada misi. tolong kembalikan maruah keluarga. >.< adoi kes berat.
 
tolong doakan aku, tolong ingatkan aku, tolong aku untuk setahun ini. aku manusia mudah lupa.
  
p/s ; hadapi masa depan dengan tabah(:
 

2 comments:

tifa said...

tu la...pahni bo tdur dlam kelas deh..blaja molep..kita ubah prangai kita deh...hehehehe...

Unknown said...

oi, idah medih molep kot ayat mu. HAHA ;P

orang ciptakan pensil sekali gus dengan pemadam. sebab people makes mistake. always.

time to move on.