Friday, December 24, 2010

farewell

assalamualaikum.

semalam mengantuk sangat yang teramat dan tak dapat blogging pasal farewell. oke. tadi pegi fesbuk byqie. and her status , farewell team it ; TIPTOP. oke sumpah aku cakap farewell yang paling best pernah aku pegi. what a great moment to share. what a great memory to remember! enjoyed every little thing happened on that day. pergh.

oke. *again. macam biase kalau bab bab farewell nea mesti lah ade BBQ kan? and yang menjadi chef untuk BBQ tuh ofcourse la aku? HAHA* actually malas nak buat sebab aku tade assistant. last last emy dapat pegi dan automatically dia dilantik jadi assistant aku. emy datang umah aku kacau ayam. penat. letih. sakit pinggang dan sakit segala sendi aku. tapi aku rela demi team it yang terchenta! YEAH!

keesokan pagi tuh bukan maen berdebar sebab hujan dari semalam tak henti henti. *oh macam mana farewell hari ini? janji pukul 1.3o jumpa kat lobby perdana resort. tapi aku dan emy dah bertolak pukul 12.15 lagi. well rumah aku kan jauh sikit dari orang laen. *sikit ke? haha. dalam perjalanan pun hujan still tak henti henti. lagi la berdebar. bimbang farewell xmenjadi.

sampai je kat sana hujan yang renyai renyai tuh dah berhenti *alhamdulillah. dayah, yeen, meera dan dilla dah sampai. mase tuh xsabar sabar nak masuk bilik. bila sume kanak kanak team it sampai baru lah cikgu sampai. then kiteorang check in. dapat bilik 238.239.240 *ouh straigh! i like!

jauh gila kot bilik kiteorang dengan lobby. mengangkut barang bukan maen letih. sebab sume nya berat berat. byqie, adnin bawak beg macam nak lari rumah. ua bawak barang macam nak tinggal terus kat situ. *siap bawak baldi oke? macam macam lagak. naseb baek cikgu tunjuk gentlemen tolong bawak kan ayam untuk malam BBQ. auw* "ayang nea bilik kita, 240" oyeah. aku dengan masyi saling berpandangan. dan gelak pecah perut. *lomantik gitu* muka cikgu merah kot. *jahat molep aku.

masuk je dalam bilik sempat lagi memilih nak bilik mana satu. sebab bilik kiteorang ade connecting door, so macam dok dalam satu bilik jer lah. lepas jer simpan barang barang. yang mana xsolat lagi solat zohor dulu. then kiteorang pegi pantai. bergambar and what so ever lah. muka sengsorang hepy yang amat. kat pantai tuh aku dah lepaskan segala benda yang patut aku lepaskan. *kuat gila kot aku jerit. :)

oke! its kolam time! oyeah. petang tuh xramai sangat yang sudi untuk terjun sebab malu lah. sejuk lah. nanti baju basah lah. *erk? tapi aku dan byqie ade kesah ke? nak lepaskan rindu pada kolam yang terchenta. haha. berenang macam xingat dunia. malu gila kot mase aku ngan byqie dancing kat dalam kolam tuh ala pasangan paling romantik kat dunia nea. *wei! cigu perasan weh kite wat macam tuh. oyeah. cikgu dan k.nor jugak turun ke medan kolam jaga anak anak maen air. *auw.

genap genap pukul 7petang aku, adnin, byqie masuk bilik. masa tuh masing masing berebut nak toilet. bayangkan lah 17 orang kat dalam tuh share 2 toilet. ouh no. kami terpaksa cari jalan penyelesaian yang mudah. qie.nin *senyak2 sudoh* HAHA* i never ever forget it. :)

lepas jer solat maghrib masing masing dah pergi kat pondok untuk persiapan bbq. oh bagus lah sebab mase aku pegi kat pondok tuh sume dah ready. xpayah lah aku susah susah sediakan. *dok goyang kaki. wi ko budok budok jah bab bab bakar aye* 

aku besenang lenang kat bangku sembang sembang dengan cikgu dan k.nor. *uih, cikgu make supo hop xkaba! =.=' anak anak cikgu dok wat aktiviti masing masing. alamak amira *anak cikgu rendam handset aku dalam air. *aku tumbuk kang budak nea. *.* naseb baex tapape. aih.

oyeah. cikgu dan k.nor romantik amat! suiiiiiitttt amat! auw.auw.auw. haha* part yang paling sweet part kiteorg nak amek gmba dieorg. merah gila kot muka cikgu tyme tuh. WAHAHA* btw, k.nor sporting lorh! iloveuk.nor :P dok tengah syok chatting kat bangku tiba tiba aku tengok kat pondok byqie tengah ckp dengan someone*lelaki. "yak byqie kecek sengau ko?" HAHA* byqie pun datang. "cikgu nea diorg bla..bla..bla.." oouh nak pinjam tempat bakar ayam.
cikgu : "awok namo kapo?" budak itu : "sayo tasyrin, jange tanyo maksud." bahahaha! masalah gila. we enjoy the party very very much lah! :)

dalam pukul 1o kiteorang dah selesai sesi BBQ. dan mase utk maen game dah tiba! oyeah. saia suka amat part maen kotak beracun. sasha ku yang menjadi mangsa dalam permainan ini. oh muntah hijau dia. HAHA* memang beracun semua soklan soklan nya. dan mungkin naseb aku baek *sep berimey!* aku just dapat satu soklan. tuh pun xde la beracun sangat. soklan versi kurang racun :P malam tuh memang berdentum dentam suara kiteorg masing masing gelak macam orang hilang akal. *cikgu cakap macam puting beliung bila kiteorg gelak* mesti cikgu xnyenyak tido semalam sebab kiteorg bising sangat. HAHA*.

lepas je kotak beracun habis. aku.ua.amaq.dayah dan masyi layan saidina yang byqie bawak kan. saidina tuh memang permainan turun temurun geng kiteorang HAHA* bukan maen syok lagi. oyeah! aku dah pandai maen benda tuh. setelah lama praktis dengan byqie dan adnin. amaq menjadi orang kaya kedaun. kedekut nak mampos. dayah jadi orang yang pemurah *amek lah aku sedekah 1oya.* hahaha. kalau orang xbayar hutang dia cakap *hutang perlu dibayar walau xdituntut.* HAHA. pecah perut. aku dan masyi xhabis pakat untuk kenakan amaq. ua bankrup siang siang lagi :) ouh saia rindu sume tuh!

lepas jer tamat permainan saidina aku dan masyi layan laptop menna. *transfer file* dan layan citer alien at the attic. pukul 5.oo pagi baru aku tido. HAHA* bengkak mata aku. 

pagi pagi lagi turun pegi tgk sunrise. lepas jer tgk sunrise ape lagi kan? mesti terjun kan? HAHA* tapi kali nea sume orang dah turun sekali. best amat! haha.

lepas tu ape eh? balik! waaaaa~ :(( *tanak balik! aih.


seriously, that day bukan sahaja hari paling bermakna untuk team it tapi hari yang amat bermakna bagi kami interlocking deca. ouh. need tissues please. nak nangisss! bila jer nak balik aku tumpang byqie. aku dan byqie bersalam salaman untuk pulang. aku lihat byqie menangis. *ouh! aku lupe kami akan bawa haluan masing masing. aku lupa kami xkan berkumpul penuh macam nea lagi. aku lupa sebab aku gembira bersama mereka walau 2hari semalam. ouh. aku tak kan lupe setiap detik saat aku bersama. huh. okep itu TIDG.


team it. for sure banyak memory aku ingat pasal korang. juniors kuh! aku rindu kamu semua. jaga lah team it ek walau seniors tiada. banggakan kami sebagai seniors kamu sume. jgn penah lupa saat kita bersama. suka duka yang penah kita lalui.! waaaaaa~ nak nangiss.


the interlocking deca gang and team it ; i love both of you oke? glue that in your mind! T.T

2 comments:

miss nureen said...

waaa cambest jer!

Unknown said...

memang best pon! waaaaaaa!