Saturday, December 6, 2008

wOrse day...4/12/2008

W0rse day! #4/12/2008#
Hari nie nak gi bercuti [fuh! Brcuti la sgt] kat ganu! Adu0sh! Mmg mnjdi kebiasaan gegey geg0k ble wat persiapan nk g mlnc0ng... Lbih2 lg disaat ini pabile zaman dah brubh, ngra smakin mju! Tp mnusie jer yg msh tersumbat pkirannye yg mggunekan kmajuan utk kmusnhan! Dn nak tg0k kesan die...Terjadi kt my family... Brtarikh 28/11 umah aku ditry msk 0leh pncuri...Abes satu rumah di0rg tawaf hnye untk msk ke dlm! Naseb mnyebelahi kmi krn Allah lbh mnyayangi kmi dn hrta2 kmi! Hwa3! Di0rg xdpt msk umah aku! But i kn0w the r0bbes will never give up t0 make an0ther plan..Cause they hav try it f0r 4 time! Damn! And because the 's0ul incident' umah aku brtukar wajah [tp dlm pmbikinan]. 0kay! Tue st0ry beberape hri yg lps...
And n0w latest st0ry...Smbung kmbali psl cter nk g ganu! Kec0han mlanda umah aku... Ble ayh 0yt nk g ganu last2 minit.....Ble keje last minute t0bat umi aku blebey... Huh! Wat keje smbil dgr radi0 [yg ibrat kalu anta kat muzium... Eh2 bkn muzim...Kdai bsi br0k p0m aku sure x appr0v] yg xgile bleh jd bangang! Tp aku dh biase...Lebih2 lg bile kerisauan psl 'the r0bbes' b'tandang dhaty....Jnji nk t0lak kul 12 tghri...Tpi kul 11 stengah brg2 xsiap pack ag...Fu0h!! Smakin la brtmbh kebisaan umi aku... [l0ng mu pehe2 la]
Nie la yg mnjdi kesusahan ble disekeliling xslamat... Nk tnggl g mlnc0ng p0wn pyh... Ble dah kalut ribut mcm taufan yg mlanda america smue keje jdi w0rse! Ble dah turun dri umah and dlm prjlanan... Dtg la prasaan was2 yg xbrtauliah... Antara yg di was2 kan :

1. Strike dah 0ff ke?
2. Dap0r dah 0ff ke?
3. Pntu blik dah knci ke?
4. Suis dah ttp ke?
And mcm lg la...Bnda dah ok padahal nye! Biase la tue....
Bru skrat jlan tbe2 ayah st0p krete "ahhh, tggl beg duit dlm sluar stu lagi". umi aku pe lagi... marah lar... dahlah sblum bertolak tdi bkn maen pyh nk kunci situ nk mangga situ...biase la bimbang pencuri masuk... ala~ keje patah blk la ni...hampeh...huh!
fuOh! penuh dugaan weyh nk g ganu ni...aisyemen bala satu lg dtg... baru jer bergerak kereta sampai kat ketereh...tbe2 jer kak aku "eh! puyuk nasi xbwa" and sekali lagi umi aku hangin satu badan...ayah aku perlahankan kereta...sampai kat traffic light ayah aku masuk singgah kat kedai ketereh..."dmo g bli gulai, kw g amek puyuk" ayah pown meletakkan umi kat depan kedai gulai che hasim...dan kteorg terus pulang amek puyuk...pk2 cepat ape yg tertinggal lgi...xsggOp dah nk gi mari gi mari...hwa3!
selepas tue...smua berjalan lancar~
sampai la kat besut~ umi turun g bli nasi dagang...yg laen dok atas kete..pastue..tbe2 ayah menterbeliakkan biji matanya yg dah terbeliak... "ah! sudah! ayah tggal telepOn yg merah punyer" aku and kak aku saling berpalingan....FuOh!!! adventure sggOh...naseb baek lar ade dua tepOm.. bulih la wat spare...naseb2~
pastu....kteorg cadang nk mkn nasi dagang yg dibeli tu kat sbuah kedai yg jual ikan goreng celup tepung...kteorg pernah la mkn kat situ sblum ni...kteorg pOwn makan la dengan aman sambil mngingatkan kembali masalah sblOm sampai kat sini...hahahahaah...! lucu giler la...mmg dalam sjarah la hari ni...mmg patut pOm panggil WORSE DAY....
dah siap makan sume...ayah pown nak la gi bayar...mase tue aku ade skali...dOk la tgk die kira..tup2..rm41...gile! mahal nye.....! setahu aku tdi kteorg order sOtong spinggang and ikan empat ekor...pastu nasi kteorg bli sndri..nape leh sampai rm41...xskolah ke ape makcik ni...suh la kira skali lgi...still rm41....ayah aku pOwn ckp.."jolo ko..? ni bkn nye singapOre.." hahaha satu cucukan yg mnusuk msk dlm prut aku...ketawa trus pecah...btOl ape ayah aku ckp... xkan sampai rm41 makanan yg order skali hadap habes...xskolah sggOh![umi aku yg kate la]...ayah aku pOwn ckp la kat makcik tue.."biase nye kalu mahal2..ore xsiggOh doh lepas ni" fOuh! btOl2 kne...!dan kteorg terus berlalu dari situ...
bgitu la wOrse day berlalu...

huh! penuh dgn dugaan dan cabaran sggOh....

No comments: