Sunday, May 9, 2010

itu kawan

assalamualaikum

oke. mula mula tuh aku senyap
hanya menjadi pendengar setia
lama lama aku dah jadi fed up
apetah lagi die. kan kawan?


tadi memang menggugat keimanan
bila aku melihat air mata menitis
kenapa? kenapa? kenapa?
ouh. sangat bagus.
aku xsuka campur urusan orang laen
tp, die kawan aku.
so xkan nak cakap *let be it* kan?


bila aku marah an. sume binatang lari
apetah lagi manusia.
pastu. bila aku dah start marah.
ade la yang cakap.
perasan garang atau lebih mesra *koya bekem*
adakah ini sesi menguji kesabaran?
ouh. tau x? kawan aku yang sorang tuh kan..
memang baex. tapi kan.
kalu die marah. aku pun takut.
so, paham kan maksud aku kan?


bila orang buat baek. dah mula pandai pijak pijak
mula mula tangan. pastu dah pandai pijak kepala.
bila orang nak selesai kan sume perkara
die cakap *its never gonna ends*
ouh. best sangat ke hidup dalam orang benci?


aku jadi sakit hati bila aku hanya menjadi pendengar
sakit hati bila aku tak berbuat apa apa
sakit hati bila kawan menangis
sakit hati amat.
oke. maybe aku tak tahu perasaan sana
*nak tahu mcm mne bila tanya xjwb*
nak tanya satu soalan.
*selesai ke masalah dgn berdiam diri?*
*selesai ke masalah dengan cakap dari belakang?*
*selesai ke masalah kalau xbertolak ansur*


ouh. saia tedak pandai memberi nasihat.
bila berbincang jangan gunakan emosi.
walaupun saya sememangnya menyokong kawan.
tapi saya boleh mendengar penjelasan dari sana.

kawan ; 
as i said *be tough.be strong*



p/s ; pergaduhan xmenyelesaikan masalah.

No comments: