Monday, March 5, 2012

what a day.

Assalamualikum

oke, ini cerita untuk hari nea. penat. sangat.

semalam tido kul 2pagi, bajet bajet nak jaga terus utk amek ayah kat stesen bus sbb sampai dari penang. tengok dah tertido, sebbaik dgr jgk ayah aku call. kalau tak jalan kaki la jwb nyaaa. hew3

kul 4pagi, bgn dgn mamai nya capai kunci kereta, dan drive. erk, mabuk~~~ mengantuk lagi kot. aku hantuk kepala kat stereng. oke benjolnya sekarang pun still ade. hehh?

lepas je amek ayah sampai rumah terus sambung tido sampai subuh. *kan bagus kalau tahajud tadi..haihh* *kesal* bangun subuh, then siapkan breakfast untuk ayah dan akim. sejak sejak umi dah pindah penang, aku lah amek alih keje dia kat rumah neh, everything. its like, aku umi dalam rumah neh. haihh.

lepas siapkan breakfast, kemas rumah sikit sikit then tertido kejap. kul 10.15 pagi keluar KB hantarkan mai dan dila ke stesen bus, diorg da nak balik terengganu. herm, beli tiket bus kul 12. so kteorg makan lah dulu. makan kenyang sampai tak larat nak bangun. lepas makan drop mai dan dila kat stesen bus, elok je sampai. bus dah tercongak kat depan tuh. then, farewell guys :)

tengok jam 12.15tghri. ehhh? ape je aku nak buat? takkan balik rumah dulu baru kul 2ptg amek akim. then, aku pegi isi minyak pusing sana sini. call budak dayah, hajat nak pegi rumah dia. cehhh, dia pulak takde. *mengada tautak? XD*

then, terus ke sekolah adik aku. sengaja je, drive sampai terlajak ke airport. hahaha. mmg takde keje kan? XD sampai kat sekolah adik kul 1.30ptg. haihhh, mane lah budak keluar lagi. penaaaaat dah nea.

tepat kul 2ptg, akim keluar. "k'irah, jom pegi klinik.." aku dgn muka yg, ehh? "jom lahh.." *dalam hati, aku penat kau tau tak??" haihh, sorg nea je adik aku yg tinggal. layan je lahh. *tetiba rindu kat muzaffar..bila lah dia nak balik*

sampai je kat klinik, ehhh, kemain susah nak cari parking. --' sebbaik dapat satu. kemain jauh lagi aku parking. haihhh.

masuk je klinik, amik nombor giliran 1370. current 1328. ehhh? lambat lagi lah jawab nya, aku pandang akim, akim pandang aku. *dalam hati, mesti akim takjdi jumpa doc neh..* 

"takpe lah k'irah, kita pegi kedai buku dulu lah.." i was like, ehhhh? *nak terbalik kebelakang ala ala cerita kartun jepun pun ade..* kemain semangat adik aku nak jumpa doc. --'

pegi, kedai buku. "k'irah belanja dehh..?" ehhh? ==' akim amek dua buah buku, title "Abu Bakar Sahabat Sejati" dengan "Shamsiah Fakeh" *dalam hati, ehhh? bagus nya adik aku baca buku buku mcm nea..* total sume 47 hengget lapan puloh sen. naaisse. miskinn aku main dgn budak neh.

tgk jam, still 2.3optg. rasa mcm awal lagi. "k'irah lapar lahh, jom pegi A&W.." "akim ade duit ke nak makan situ..?" "alaaah, k'irah kan ade.." ehhh? macam aku dah keje. caiissstt. tup tup tup tup habis 15 hengget. TT takpelah, untuk adek kann? hermm.

lepas makan, pergi klinik jumpa doc. sampai2 tgk current giliran 1350. makkk aaaaaaihhh, lamo bebeno.

setengah jam kemudian, baru lah dapat jumpa doc.

"ye dik, sakit ape neh..?"

akim kemain lagi kira dgn jari.. "demam, selsema, tonsil ngan jari nea, dah teruk semaca.." doc ternganga dgr akim cakap. hahaha. aku menyampuk "doc, nea kena bawak masuk icu dah nea..hahaha" XD

"ehhh, satu lagi. akim kembung perut. doc bagi ubat kembung perut yg magnesium triscillicate tuhh, tapi nak yg cair.." ==' akim akim, macam macam. *aku dan doc tergelak sambil menggeleng kepala...*

kul 4ptg jgk baru drive balik rumah. 4.30ptg sampai rumah. kena buat dinner dan siap before ayah balik. :} penat, tapi ape boleh buatkan tanggung jawab, buat je lah. masuk sup ayam dgn ikan goreng je.

lepas makan makan, jadi housekeeping untuk guest house. arrrrghhhh, penaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat. dan sekarang lah baru berfoya foya dgn laptop kesygan neh. haihhh, what a day uh? >,<

dan begitu lah hari hari aku yg laen. insya'Allah, kalau aku ikhlas, pahala menanti. :}


2 comments:

dai-chan said...

i saw my name! yeyeye! kihkih

Unknown said...

hehhhhhhh, gedikkk ! --'