Tuesday, January 31, 2012

sakit rumah

Assalamualaikum

tik.tok.tik.tok.tik.tok jam berlalu. 3.54 a.m
memang sleepless lah kan aku hari nea.

entah kenapa, hari terasa mood nak bloging tetiba ade. mungkin terasa sunyi. need some space to express this kind of feeling. walaupun aku rasa twitter itu tempat terbaik utk membebel. tapi kadang kadang blog is better than twitter sebab tak de limit words :D
   
this feeling - homesick, familysick #punboleh
 
bila video video itu dimainkan, aku mula rindu. rindu rumah, rindu dengan gelagat kami. rindu segalanya tentang kita.
   
"balik dua minggu sekali pun rindu lagi ke? tak cukup ke ? " umi
   
"memang tak penah cukup pun, kalau boleh tanak balik semula ke MMU neh.." aku
  
"dah tu, macam tak payah study, dok umah je. bersyukur lah sikit, orang laen nak balik rumah sebulan sekali pun belum tentu.." umi
   
"bukan tak bersyukur. hermm, malaaas nak study lagi lagi nak exam neh lagi scary.." aku
  
"biasa lah tuh, dah belajar mesti ade exam. semua orang lalui proses tuh, umi pun. pejam mata telan sekejap jee.." umi
   
"wuuuuu~ *buat muka malas, sambil peluk umi*.." aku
  
"malas study, senang kira umi cari calon, ayah cari lembu. perebah lembu sekor. kita kenduri. kawen je. takpayah umi ayah habeskan duit beribu ribu untuk tanggung fees study..." umi
  
-,-' orang tua tua, senang nak matikan ayat. kasi ayat suh berhenti study kawen je.
   
*aku jawab betu betul, setuju nak kawen. kang tak pepasal lain jadik nya.. hahaha.
  
"baik umi beli barang kemas, dapat jugak bergaya sana sini.." umi sambung membebel, sambil bangun dari katil.
  
"betul, upgrade keta pun boleh. alphard ke satu.." ayah mencelah kedengaran dari dapur.
  
=,=' aku paham dan jemu dah personafikasi umi ayah aku. cakap macam tak kesah. padahal~ *biase ler tuuu, makbapak takkan tunjuk diorg risau.
  
makinn panjang bebelan diorg tuh, makin kesah lah tuh. #formulasenang .
   
**kitaorg adik beradik panggil motivasi umi ayah tuh, motibasi terbalik. kalau korang dgr, korang terpaksa intepret kpd positive thing. haha. kira otak korang kena ade penapis negatif. kui3.*


"ermmm, yerr lahh..rumah nea tanak tukar?" sambung aku #sarcasticly sambil keluar dari bilik umi dan dapatkan akim.
  
herm, adik je lah yang ade kat rumah sekarang. aku bukan tak bersyukur dapat balik rumah selalu. cuma aku sunyi, balik rumah muka si budak gemuk tuh je. makin hari makin bulat aku tengok. aku tak paham ape lah yang dia telan sampai cenggitu sekali. =,= *mati aku kena belasah dgn akim*. haha. 
   
paling takpun aku pergi belakang rumah berkomunikasi dgn angsa. betapa kurang kasih syg aku. haha. yerlah, mane tak nye. kaklong , abg irsyad, kak suha, muzaffar. sume dok jauh. hermm.
  
tunggu raya la jawab nye yobb. haha. boleh tahan membebel aku pagi neh.
  
 **hai, saya budak gedik. kbai. haha

erk. enough for now.

No comments: