Tuesday, July 14, 2009

epilog bas

~assalamualaikum~

haiiyyya! today aku mau story morykan smalam punyer citer,
[isk3 kelim molep ayt]

setelah berhari2 aku tedak pulang sama ito bas[skmk]
smalam aku terpksa la blk dgn bas jgk,
kes, my ayah g kl,
al-kesah duk dlm bas..
bersama2 ito budak yg bernama humaira,
seat aku dekat dgn pintu bas blakang,
pastu..
budak humaira dok alek blakang aku..
isk3,
dah kalu nk bergosip aku la yg terpksa beplg,
tegar~

dan utk mnjdikan citer ini lebih mnarek..
sekumpulan bdax2 mj diblakang xabes mnggatal
isk3,
[xdop niat nk prase deh]
aku nea tgh la syok dok gosip nga humaira
ade ker patut mereka2 tersebut dok kelis2 ko aku,
aiihh~
jgn maen2 i bekem tau,
naseb baex aku xpegi bg footprint sorg satu kat muke dieorg,
pastu,
aku mls nk berhadapan dgn mereka2..
lantas aku tnpa siumannye bgn berdiri di tepi humaira
dan mmblakangi mereka2 tersebut...
"ala k.za xyoh caro la ko bdax 3ekor alek blakey tuh,, bengom sopmo pok2 yo"
aku xpedulikn kte humaira,
dan terus smbung gosip aku,,
aiihhh~
dok dale 2 3 minit..
"k.za..k.za...k.za"
isk3
dari mnekah mrk tau nme aku..?
siap ade "kak" plok tuh..
tegar~
ya Allah suara humaira mmg sesuai kalu jdi,
DJ utk majlis yg kurang badget utk sediakn microfon..
isk3..
sapa ko pok2 tuh dgr namo aku..
tegar skali lgi,,
rupe2nye mereka2 tersebut saem2 lame humaira
yg berstatus musuh antara satu sme laen..
sudoh! pok yo baloh wei..
dok bnding gelar mnggelar..

sehingga la smpai disatu destinasi,
slh sorg dri mrk nk turun bas..
humaira dgn tegar nye
"wei! muko mu puteh po taya"
[mean : vice versa]
erk..?
dan tnpe ku duga budak itu bertindak kejam lg takaur..
"baso palo besssaaaarrr!!!"
nyo mlaung 4kapong bulis dgr...
lailahaillallah...~
ke"malu"an tahap gunong everest!!
aku pom duduk blk kat tmpt duduk aku..
malu geellooww la aku maen nga budax2 jame2 lony..
agok2 la wei..
humaira pom tegar la~
muka aku tobat doh meroh nyalo..
malu gelloowww~
[mls nk kecek nga humaira]
aku sero nk suko pom ado,,
humaira dok selok doh suko..
isk3..

hmmmm~
masaellos gelloow bdax2 zame lony..
atah bas cri baloh
adoi haii~
so, the moral of these story:
dont try this at home

~wallahua'lam~
[dgn gye byqie]

No comments: