Tuesday, July 28, 2009

currypuff

~assalamualaikum~
al-kesah hari ini cuti utk sume jenis skola yik,
namun dn akan tetapi,
niat utkku berpoya2 dirumah hari ini telah terhapus begitu shj,
setelah kami telah mngetahui hari nea tnding APLIKASI,
 pepagi bute lagi aku pegi skola,
tp, aku la plg lewat skali yg smpai kat skola,
haiya! sory2 sume org mnggu ketibaan yg amat mulia ratu chantek!
[ehem2]
sesmpai jer kat skola, kteorg da nk bertolak ke SUK,
aiseh~ k.zakiah telah mmberi pluang utk ku duduk dihdpn,
walaupun jauh disudut hatinye die nk duduk dpn,
[mekaseh2]
namun! xlengkap hidup kami tnpa masalah2,
kami perlukan internet! perlu! perlu! sgt!
penjelajahn bermula,
badget2 di SUK ade wireless, namun kolotnye, tedak ade~
pastu kteorg pegi la kt taman kt sebelah SUK,
niat dihati ingin mencari wireless,
alangkah terasa diri ini kanak2 rebina,
aku and byqie tanpa segan silu di hdpan cigu pegi naek buai,
galop2!
tp, maseh tedak ade!
dimanakh harus kami cari wireless@internet~
pastu2, kteorg pom pegi la daftar dulu, sbb mase agak la lewat
tgh daftar tuh, perlu la cabut undi,
gaul2 punyer gaul kertas yg bernombor,
aku amek satu, bkak2 kteorg dpt nom 4,
ok la tuh dri nom 1,
namun! aplikasi kteorg nea maseh didlm email~
erk..!? wireless~!!
tnye punye tnye la, tibe2 dtg idea nk pegi hayaki yg berdekatan,
tp, cigu xleyh g ata,
aiseh! idea utk meminjam moto beliau agk tedak baek utk kesehatan,
namun, andai kte terpaksa, aku try call beliau,
[bkn aku call denin]
tp, tetibe jer akak kt urustia tuh kte die ade broadband,
nmpk ko pesem, nk g amek broadband,
tnye2, nk g laen,[masalah tol la]
dah la tgh mnggelabah nk present, aplikasi kteorg pom ntah kemana lgi,
ya Allah, selamatkan kami!
tibe2 dtg seorg superhero!
memberi kami ssuatu seperti pndrive,
erk..? broadband!!!! wah!
mekaseh abg superhero, jasa mu tetap kami kenang~
lepas jer try install broadband tuh dlm laptop k.zakiah,
tbe2,, ERROR!!!!
wah~ tyme2 mcm gini plak nk buat hal,
tape2 rilek2, try laptop skola~
try2 tuh, agk la lame bru la bulis connect internet~
alhamdulillah
masalaha itu dapat diselesaikan, bagus2
mase berlalu begitu pantas!
sekarang tibe la giliran kami utk present hasil kerja kami,
huh! deba molep! aku present lps denin bg kte2 aluan,
agak oke la drpd hari tu,
tedak ade terGedix2 yer..
[mekaseh2]
lepas jer present, aku pegi tndas, utk melakukan transformation
[pegi tukar baju kurung]
namun, atas desakan kak2 sekalian,
aku terpaksa pakai balik baju skola,
kejam la,
tape2 demi mereka2 aku snggup jer,
lepas jer sume2 skola present, kteorg pegi mkn,
slalunye kteorg xsmpat nk amek byk2 lauk sbb, kuar lewat,
tp, ai nea agk la byk aku membedal,
huhuhuhu
lepas jer makan, kteorg pegi bergambar,
cigu agk ngada2 pretend2 nk ngaju la konon,
sbb kteorg suh die amek gmba,
tp, tanak amek gmba die,
then, stelah posing punyer posing~
kteorg pom nk blik, aku pegi tndas,
nk tuka balik baju kurung aku,
cigu agk la terkejut tgk aku berpakaian sebegitu,
hahaha, ilep2
ade aku kesah? kbmall is waiting for me!
cigu ata aku ker kbmall[mekaseh]
byqie and denin menjdi pengikut yg diundang secara paksaan,
siye molep ko sep2 yo, doh la pakai baju skola,
hari kami menjdi tarikan ramai
femes beta kteorg kat kbmall tdi,
huh! byk giler2 bdax2 skola arab, mentang2 hari nea Hari YIK
segala jenis mnusia kuar, ish3
mmg bersepah la mnusia yg aku kenal,
antaranya :
pa*ng dgn penuh kesopanan tgh mkn icecream
mu*ir bersama teman nye,
na**b + pe*al 
siham, ezney, dn byk lgi la,
yg plg best aku dpt tgk drama
aku tgk a***a bersama pacarnye,
ish3,[maksiat2]
namun! die prasan kteorg, lalu terus mnjauhkan dri dari pacarnye,
mcm la kteorg nea pencegah maksiat!
tau takut kt kteorg, tuhan tak takut ker?
aissyy~ terlebih suda!
trase borink jejln di kbmall,
nk blik plak,
sblum blk tuh aku denin and byqie pegi secret recepi
aku and denin beli kek,
byqie, wallahua'lam
then, tggu bas nk blik ker kb,
actually tdi xperlu pom aku blk ker stesen bus,
terus jer tggu kt ctu,
tp, aku dah jnji dgn byqie and denin,
so, aku pegi jgk la,
sesampai jer kat sane,
bus 44 suda tercgat disitu,
then aku pom naek la,
perjln ku agk la lame,
shgga aku tertido atas bus,
pastu, tibe2 aku pom bangun, kelihatan,
"econjaya" "selamat dtg ke kok lanas"
erk..???
aku dah terlepas!!! cett!
ilep2, pretend be cool~
aku pom tekan la loceng,
turun la depan econjaya tuh,
aiseh~
skali lgi aku mnggu kenderaan utk pulang,
thn la teksi,
alhamdulillah~
selamat jgk aku smpai ker umah,
~wallahua'lam~


p/s : xpaus aty, sbb, sume org cuti ainea,
so, kteorg nk Qada balik, xpegi skola esk,
mekaseh!

2 comments:

miss nureen said...

motem!

Unknown said...

hahaha~
xmotem pom,
ado hidayah dri Allah
suh g skola ai nea..
ish3..