Friday, March 13, 2009

12/3/09 hari bersejarah : pesko mmp version

assalamualaikum~

semalam adalah hari yg penuh dengan makna. mmg hari dlm sejarah la. walaupun semalam agak letih, tp aku menikmati keseronokan hari sukan yang penuh bermakna. pagi2 lagi aku dah kuar nk pegi skolah, sbb ai semalam aku terpaksa pegi dgn bus, sbb ayah aku nk gi perkampongan org asli.. dabOng tuh~

effect drpd aku naek bus, aku smpai lwt giler kat skolah~ sesudah bus berhenti di stesen bus aku terus menguatkan langkah ku~ dan menunujukkan aksi lari pecut menuju ke sekolah~ jam menunjukkan pukul 7.55 pg~ "tarak ape la~ mengamok kak tein~!" laju punyer laju~ aku masuk kat sekolah mlalui pintu blakang dkt klas aku~ singgah jap dlm klas nk check in name~[ceh! check in tuh] ha3! then, aku tukar la custom aku yg agak kiut muit berwarna kuning~ dan terus berlari menuju ker pondok umah kuning~!

wah~! cantik pondok umah sukan ku~! tema taun nie adalah BEE! wah~! aku suka2!! sesampainye aku kat situ kelihatan org hmpir siap memakai custom BEE sedangkan aku ini yg baru sampai terpinga2 tatau nk wat ape~ naseb baek la ade masturina tolong make up kan~! oh! tidak muka ku di warnai kelipan emasan~! harap jer ade syp tp xleyh terbang...hampeh!~[haha3] setelah siap...baru aku sedari yg aku agk kiut dlm custom~ bespeky kuning [haha3]
pape pom~ bella agak kiut yer hari ini... hehe2!

kteorg berarak menuju ker asrama dimana tempat permulaan bg perbarisan~! oh! umah kuning yg first akn kuar selepas badan unit beruniform[eh! btul ker aku eja ni?] tunggu punyer tunggu~ janji punyer janji pukul 8.45 pg baru start perbarisan~ waaaa~ walaupun agak tidak menjadi tp kami tetap merasakan kami adlah yg terkiut hari itu~ hahaha~ tgh dlm kelam kabut berbaris~
smpat lagi aku bermaen msj di jlnan bersama "tut~!" [jgn salah phm tut disini adlah seorg ckgu, sesiapa yg mngenali diri ini pasti tau ckgu maner] aku agak geram dgn ckgu~ org suh amek gamba die buat slamber jer~ tyme org mitak kamera nk amek gamba die x bagi~ huih!~ ape la~!

majlis perasmian yg agak borimk oleh keran perasmi yg bersikap 'ss' [syok sendiri] haha3! bkn ape spatah haram pown aku xdgr disebabkan hari yg sgt2 la panas sehingga hampir terpengsan aku diperjalanan~! borimk~!!!!!!!!

akhir nye saat2 yg memborimkan tlah hlg~ dah bersurai~ then, aku ke gerai utk mencari seteguk air[fuh! panas2] dah la pegi dgn sayap2, sesungut, dan speky kuning[ceh! bajet kiut] pastu aku pegi pondok utk bersiap2 bg perlawanan bola tampar~ dalam pukul 11 game start~ aku yg dlm keadaan blur dri masalah tetibe jer masuk gelanggang nk lawan~ kuning VS hijau..
aku xkesah sape menang sape kalah [aku yg meungguli kekalahan huhu^^] ala~ xkesah powm~ bola tampar A pown kalah jgk~ no.2 pown jadi lah~ [aiman xkesah]

pastu~! dok maen jenjalan dgn tyni~ xsedar2 dah kul 1ptg~ "para pelajar dikehendaki ke hadapan astaka, acara pembahagian hadiah akn bermula sebentar lg.." suara ust. fauzi menggegarkan pelajar2 maahad yg sedang kesibukan dgn hal masing2~

alhamdulillah~ kuning no.2 after hijau [CONGRATE hijau] aku pown tatau apesal taun niyh agak enjoy~ even kekalahn menyelubungi kuning~ haha3~ anyway dlm jangkaan~ perbarisan dan pondok yg tercantik kami bolot sume~ hahah3 gumbira3~!!!!!!

dan berakhirlah PESKO MMP 2009...

2 comments:

Anonymous said...

whahaha..
byk nye nm ijau~
lalalala..

h0h..
brgk mek nih bwk np0m..
[ehem2..ak p0m bw sbnr nye..haha]

Unknown said...

hahaha~
jgn gegey~!
gegey nati~
i'm not afraid of anything~
including those things~
green in colour~!
huhuhu^^